Permaisuri

Permaisuri

Permaisuri Aku rela hidup dengan mu Demi bahagia... Hanya Tuhan bisa memisahkan kita Di jaga dan lena kukuntum kerinduanku Untuk mempersembah sayang padamu Keharuman bunga tak seharumnya cintaku Istimewa untuk sunting jiwamu Bermula pandang pertama Kau utuskan senyum mesra Aku ingin seribu tahun lagi Bersamamu... Kubinakan mu istana Aku rendakan bahagia Dengan niat suci Kaulah permaisuri Sambutlah cinta abadi Genggam dan semat di hati Manisnya asmara Kekal selamanya

Sunday, December 13, 2009

I like terengganu kite!

Ada beberapa factor why I like terengganu. 1st byk makanan pelik2 di sini. Tahi itik, puteri mandi,otak-otak dan yang paling best sekali is a satar Kuala Kemaman. Bagi aku the best in the world so far.Kalau pergi kemaman or Kuantan mesti singgah kat Geliga. Dulu aku tak minat langsung satar ni. 2nd, I like KEROPOK LEKOR Batu Rakit. Best giler.. Tapi sayang area Kerteh ni susah nak dapat "kepok" yang sedap. 3rd, I like terengganu because kat sini senang nak dapatkan fresh fishes...Ini yang tak ada kat kampung aku.Pukul 2@ 3pm kalau ronda kuala Kerteh rabun mata tengok fresh fishes. Bayar lebih pun tak pe, janji berbaloi. Kalau nak shopping pulak dekat je. Area Kerteh ni ada MESRA MALL.Dlm tu ada macam2.Giant, bowling, Futsal, Kamdar, Burger king, Pizza,TGV.lebih kurang 5 minit perjalanan dari rumah aku.

Pekara yang aku tak suka di kerteh ni byk juga. 1st, jauh dari bandar besar.Lebih kurang 100 km dr K Terengganu and 100 km dr Kuantan. Kalu nak services kereta jauh nak mampus.2nd, Taraf kehidupan di sini sama level ngan KL.Harga makanan, barang2 kat sini keterlaluan dan kadang2 lebih mahal dari KL. Nak tahu mai la sini!!!. Mentang2 le kat sini ramai Petronas staff, sbb tu kena cekik darah. Kalau nak beli apa2 pun kat sini, jangan pakai uniform Petronas takut harga jadi lain.....

No comments: